راهنمای خرید سرور مجازی و اختصاصی

راهنمای خرید سرور مجازی و اختصاصی

سرور مجازی و اختصاصی

سایت های پر بازدید به منابع بیشتری نسبت به هاست اشتراکی نیاز دارند تا به حجم بالای ترافیک سایت شما پاسخ دهند. چنین سایت هایی برای ارتقا هاست سایت خود به راهنمای خرید سرور اختصاصی مجازی نیاز دارند. بسیاری از مدیران سایت در هنگام انتخاب سرور مناسب سوالات زیادی دارند و در هنگام خرید سرور مجازی و اختصاصی با کارشناسان ما مشورت می کنند. هیچ قانون کلی برای انتخاب سرور وجود ندارد زیرا هر سایتی بسته به عملکردش نیازهای متفاوتی دارد. در این مقاله راهنمای خرید سرور مجازی و اختصاصی و نکات کاربردی برای خرید سرور عالی را به شما معرفی می کنیم.

چرا به سرور نیاز دارید

برای انتخاب یک هاست مناسب ابتدا باید هدف سایت خود را مشخص کنید تا بتواند منابع لازم را برای سایت شما فراهم کند. راهنمای خرید سرور به شما در تصمیم گیری بهینه کمک می کند.
چرا به سرور نیاز دارید؟ اگر پیش بینی می کنید که سایت شما به بخش خاصی از منابع سرور نیاز دارد، استفاده از سرور مجازی گزینه خوبی است زیرا از منابع بیشتری نسبت به هاست اشتراکی استفاده می کند و هزینه کمتری نسبت به سرور اختصاصی دارد.
سرور مجازی را می توان در هر زمان به سرور اختصاصی ارتقا داد.
سرور اختصاصی منابع یک سرور کامل را به صورت کاملا اختصاصی در اختیار سایت شما قرار می دهد و به راحتی می تواند حجم بالای داده و ترافیک سایت را مدیریت کند 7 نکته که در خرید سرور باید به آن توجه کنید

این عوامل به شدت بر کیفیت خدمات ارائه شده تأثیر می گذارد.

 انواع مجازی‌ساز

 انواع مجازی‌ساز

اولین نکته برای خرید و انتخاب سرور مجازی که باید به آن توجه داشت نوع مجازی‌ساز آن است. چندین مدل مجازی‌ساز داریم که با انواع مجازی‌ساز اشنا میشویم :

مجازی ساز openVZ

مجازی ساز openVZ به طور خاص منابع سرور را تخصیص نمی دهد. درست است که این مجازی ساز برای هر وی پی اس یک سیستم عامل ارائه می دهد، اما عملا تمام رم و پردازنده سرور بین تمامی وی پی اس ها مشترک است.
به عنوان مثال، اگر سروری با 4 گیگابایت رم کند است، با باز بودن مجازی ساز VZ، می توان بیش از 4 گیگابایت رم به سرور اختصاص داد تا کندی سایت برطرف شود. امکان تخصیص رم به vps تا زمانی که کل رم سرور خالی باشد امکان پذیر است.
در مجازی ساز openVZ اگر مصرف یک وی پی اس زیاد باشد عملکرد سایر وی پی اس ها تحت تاثیر قرار می گیرد و کند می شود و این نقطه ضعف مجازی ساز openVZ است.

مجازی‌ساز kvm

مجازی ساز Kvm منابع را به طور خاص بین vps توزیع می کند. در این حالت اگر vps دارای 2 گیگابایت رم باشد، استفاده از رم سرور بیش از 2 گیگابایت مجاز نیست. در این حالت، vpsها تحت تأثیر قرار نگرفت و مصرف منابع کاملاً کنترل شد و کیفیت خدمات بهبود یافت. شرکت وب رمز عبور سرور مجازی خود را با مجازی ساز kvm ارائه می دهد.

 لوکیشن سرور

مکان سرور بستگی زیادی به عملکرد سایت شما دارد. اگر تمامی کاربران سایت شما از ایران هستند، استفاده از سرور ایران به دلیل اینکه PING TIME کمتری دارد، سرعت بارگذاری بالاتری خواهد داشت زیرا سرورهای ایران فاصله جغرافیایی کمتری با مخاطبین شما دارند.
اما اگر سایت شما کاربران داخل و خارج از ایران دارد بهتر است از سرور آلمانی استفاده کنید تا کاربران دارای IP خارج از ایران با کندی سایت مواجه نشوند.

استفاده از تکنولوژی RAID

در وب سرورهای شرکتی، داده ها روی یک دیسک ذخیره نمی شوند، اما با استفاده از تکنولوژی RAID، داده ها به طور همزمان روی چهار دیسک نوشته می شوند تا در صورت خرابی یک یا دو دیسک، بتوان یک دیسک شناخته شده را جایگزین کرد. رانندگی خوب . در این حالت به دلیل خواندن داده ها از چهار دیسک، سرعت بارگذاری اطلاعات افزایش یافته و دیسک ها فشار کمتری را تحمل می کنند و احتمال خرابی دیسک کاهش می یابد. شرکت Weborms از فناوری RAID 10 برای سرورهای اختصاصی و نیمه اختصاصی استفاده می کند.

مدیریت سرویس‌ لینوکس

مدیریت سرویس لینوکس تخصصی است و برای کار با سرور باید با دستورات و مفاهیم لینوکس آشنا باشید.
بسیاری از شرکت های سرور مجازی لینوکس خدمات مدیریت سرور را با خدمات خود ارائه نمی دهند.

سخت افزار سرور اختصاصی

در سخت افزار سرور اختصاصی مدل هارددیسک، پردازنده و معماری رم حائز اهمیت است.
معماری رم شامل رم DDR3 و DDR4 می‌شود و نوع هارد دیسک شامل SSD,SATA و NVMe می‌شود.

مزایای سرور مجازی NVMe آلمان

NVM express یا NVMe یکی از سری جدید سرورهای ارائه شده توسط مرکز داده آلمانی Hetzner است و استانداردی برای دسترسی به حافظه SSD است که باعث کاهش تاخیر و افزایش سرعت پاسخگویی سایت می شود. با NVMe SSD سرعت پردازش تا 5 برابر افزایش می یابد و قدرت و کارایی سرور را افزایش می دهد.
امکان مدیریت کامل سرور از طریق کنترل پنل سی پنل و دایرکت ادمین با رابط کاربری ساده از مزایای سرور مجازی NVMe آلمان می باشد.
Uptime به معنای در دسترس بودن سایت در طول سال است که به صورت درصد محاسبه می شود. شرکت Weborms به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های هاستینگ در کشور خدمات میزبانی سایت خود را با بالاترین آپ تایم ارائه می دهد.

انعطاف پذیری در گسترش و تقلیل منابع

انعطاف پذیری سرور مجازی به معنی امکان ارتقا منابع سخت افزاری مانند حافظه رم ، پردازنده و فضای هارد دیسک می‌باشد. حتی در شرایطی که منابع بیشتر از حد نیاز در اختیار سایتتان قرار گرفته باشد می‌توانید رم و پردازنده را تقلیل دهید.
اما سرور اختصاصی با داشتن امتیازهای فراوان انعطاف پذیری لازم را برای ارتقا یا تقلیل منابع ندارد و شرایط پیچیده‌تر و زمانبری دارد.

قیمت سرور

به خاطر داشته باشید که هنگام خرید سرور ممکن است قیمت های متفاوتی از سایت های مختلف پیدا کنید. هرگز بر اساس قیمت یک سرویس خرید نکنید. ممکن است یک سایت سرویسی با مشخصات سخت افزاری مشابه با قیمت کمتری نسبت به WebRoms ارائه دهد و خریدار این سوال را مطرح می کند: مزیت ارائه خدمات شما با قیمت سرور بالاتر چیست؟
با توجه به ماموریت ویژه خود برای حمایت از کارآفرینان، اکثر خدمات خود را به صورت بسته ای برای صرفه جویی در هزینه های میزبانی برای صاحبان مشاغل ارائه می دهد.
سرویس های سرور مجازی که با کمترین قیمت توسط شرکت های دیگر و گاهاً توسط افراد ارائه می شود در واقع سرور مجازی خام را در اختیار شما قرار می دهند و پس از خرید آن سرویس باید یک سیستم عامل اصلی را روی آن نصب کرده و لایسنس خریداری کنید. هر ماه یک هزینه مشخص همچنین هزینه های مدیریت وب سرور و سرور LightSpeed ​​را به این مجموعه هزینه ها اضافه کنید.
اما قیمت تعیین شده توسط شرکت وبمستر برای سرور مجازی مدیریت شده شامل تمامی این خدمات است که توسط شرکت وب مورس با کیفیت بالا و در یک بسته ارائه می شود و اتفاقاً قیمت مناسب تری نسبت به شرکت های هم رده ارائه می دهد.

چه زمانی باید برای خرید سرور اقدام کنید

چه زمانی باید برای خرید سرور اقدام کنید

چه زمانی باید برای خرید سرور اقدام کنید؟ هر زمان که خدمات هاست اشتراکی نیازهای سایت شما را برآورده نمی کند، می توانید به راحتی سرویس میزبانی خود را به سرور مجازی یا سرور اختصاصی ارتقا دهید، بدون اینکه کار سایت شما قطع شود.
سایت های فروشگاهی به دلیل حجم زیاد داده و ترافیک زیاد، به ترافیک ماهانه بالا، فضای ذخیره سازی بیشتر و پردازنده قدرتمند نیاز دارند و برای دسترسی به منابع بیشتر به سرور اختصاصی یا سرور مجازی نیاز دارند.
با توجه به محدودیت تعداد ایمیل های ارسالی در هاست اشتراکی، با خرید و انتخاب سرور می توان این محدودیت را برطرف کرد.
با استفاده از سرور مجازی و سرور اختصاصی محدودیتی در استفاده از حجم دیتابیس نخواهید داشت و با خرید سرور فضای ذخیره سازی بیشتری نسبت به هاست اشتراکی در اختیار سایت شما قرار می گیرد.

خرید سرور

راهنمای خرید سرور حاوی اطلاعاتی است که باید هنگام خرید و انتخاب سرور بدانید، اما همچنان توصیه می کنیم برای انتخاب مقرون به صرفه از تیم پشتیبانی فنی ما کمک بگیرید. واحد پشتیبانی فنی به صورت 24 ساعته از طریق چت، تلفن و تیکت پاسخگوی مشتریان خود است.

سرور مجازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *